May 15th

Hallå babes!
Då var man här igen då, Sofie åkte precis hem efter ett par timmar i min säng, kollandes på Meet the Fockers, sjukt roligt film för övrigt! Söndagsångesten ligger stadigt i magen inför en ny arbetsvecka, men det ska nog bli en riktigt bra vecka tror jag, bra väder, inte allt för sena jobb-kvällar och weekend off även nästa helg, evigt tack kära värdmor!
Helgen kommer nämligen innefatta sky diving i Napa Valley, utgång i San Francisco och Six Flaggs på söndag! Can't wait!
Under veckan som gått har jag inte jobbat så mycket som vanligt faktiskt, grandma is in the city och jag har mest checkat läget på ungarna medan hon lekt och gosat med dom. Jag har fått lite välbehövlig egentid helt enkelt!
I onsdags slutade jag vid 3-tiden, fantastiskt rent ut sagt! Jag promenerade hem till Elin, hon blev helt chockad och bara " men skojar du eller?? Jag plockar upp dig innan vi åker till barten" jag ba, neeejnej, jag gååår, ingen fara, tar nog 10-15! gjorde det ju inte kan jag säga... kommer hem till Elin efter 35 minuters speedwalk, långklänning, stor väska och en iskaffe i andra handen, termometern stod på 28 grader.. huh! Gjorde en snygg entré iaf!
Jag fick svalka mig några minuter medan jag chit chattade med Andy och sen åkte vi in till city. Elins vänner ville till Cheesecake så jag joinade dem på en bira och lite gratis bröd sen rusade jag ner till Agnes och taxin som stod och väntade nere vid Powells! Vi åkte vidare till AT&T Park och skrapade ihop våra sista mynt till taxi snubben, han var inte nöjd med drixen men vad fan ska man göra om man jobbar som au pair?!
Vi fick ett lyckorus så fort vi såg arenan! VI SKULLE PÅ EN AMERIKANSK BASEBALL MATCH!!! Det var såklart San Fransisco- laget The Giants som spelande och vi fick två biljetter av Bobban, Agnes värdpappa, platser som var overkligt bra. Längst upp, med utsikt över havet och Bay-bridge, mäktigt!
Matchen höll på i dryga 3 timmar och under pausen gick vi och köpte öl och bratwurst! Vi lånade två inbitna Giants fans kepsar i slutet och hade sjukt roligt, hela kvällen!
Efter matchen gick vi längst gatorna och bara strosade runt, vi hittade en liten bar nånstans, nära Civic center, vilket inte är bästa området i SF och tog en öl. Vi gick ner mot centrum efter lite skönt häng på baren, tillsammans med ett gäng uteliggare i kundvagn och tog en cabbe hem. Det blev fin brunch och en promenad med Agnes vovve Tinker innan jag tog barten hem torsdag morgon!
Torsdagen var hård.. jag jobbade till halv tio och barnen ville ju fan inte somna, jag sjöng små grodorna, björnen sover, blinka lilla stjärna och alla möjliga "radio-låtar" ni kan tänka er, men min vackra stämma lyckades inte söva dem.. Jaja, alltid en humörsprövning att lägga mina barn.
Fredagen började vid 11.30, sjukt soft dag, grandma hämtade upp Alex och Julia hängde på, själv satt jag ute och solade medan städarna gjorde sitt jobb, fint blev det! Jag frågade grandma (kommer fortfarande inte ihåg hennes namn) med ett litet leende, om det var okej att jag satt där ute medan hon spelade dator med barnen och självklart var det de! 5.45 åkte jag och gjorde naglarna och diskuterade youtube-klipp på salongen nere i Lafayette och vid 7.30 kom Erika och hennes föräldrar och plockade upp mig, vi och Agnes skulle på middag i SF och vi valde North Beach. Herregud vilken pizza-restuarang vi valde. Godare pizza har jag aldrig ätit!
Jag och Agnes åkte hem till mig och låg och pratade till 3.
Lördagen bestod av "projekttid" och jag skulle städa och organisera barnens garderober. Jag fick ihop 4 påsar som jag skickade iväg på försäljning nere i Lafayettes second hand butik för barnkläder!
Jag och Agnes åkte till WC för kaffe och shopping och sen åkte jag hem. Har ALDRIG känt mig så ensam i hela mitt liv. Usch, jag längtade verkligen hem till mina vänner och min familj.. Jag åt lite cerial och fil till middag och åkte till Safeway och hyrde två filmer, Love & an other drug och Fighter. Förstnämnda var sjukt bra, Jake är så fruktansvärt snygg, jag dööör. Agnes, håll dig borta när vi åker till Hollywood, faaaattarruuu??! :)
Som tuuuuur var, nappade Amanda på mitt Whatsapp sms mitt i natten och kom in på Skype! Vi skypade i en timma och jag kan ju bara säga att du gjorde min kväll! Tack älskade vän <3
Om tre veckor kommer Jocke också, heeelt sjukt vad kul det ska bli, jag saknar dig!
Sist men inte minst kära läsare, tre år senare... måste ju berätta om idag!!! Haha, jag vaknade vid 11, låg kvar till 12 och kollade klart på en film från igår, sen träffade jag Nurdan över en kaffe i WC och sen kom jag hem och överraskade min lilla Alex, jag följde med på hans piano-uppvisning i Lafayette Library!! Han blev överlyckligt! Är jag inte värdens bästa au pair? Efter det åkte hela familjen och käkade på Chows! Jag tog en Organic Chicken BLT med avocado och sallad, riktigt fin var den! Sen träffade jag upp Sofie på Safeway och vi hyrde, som sagt, Meet the Fockers! Ja, och det var min vecka, i korta (?) drag!
Imon är det en ny dag och den börjar med lite uppfriskande yoga! Jippie!
Puss på er!
Jag med min nya ögonskugga, Alex och Julia var oerhört fascinerade och ville ta typ 20 bilder på mig, med stängda ögon såklart!
<3
Min lilla tusse, Alex, på piano-konsert!!
Cheesecake med Elins vänner, Nättan och Elin
AT&T Park och baseball med The Giants!!
heja heja heja!
Go Giants!!!
Inbitna fans
Pour happiness... hahaha
vi diggade dock kepsarna!
sjukt nördiga, agnes tycker att min pose är sjukt underhållande, kul att man kan glädja nån.. :)
Promenad i parken
snögg-agnes!
fick denna fina gåva av Erika i bilen på väg in till SF! TACK!!! <3
Hajråå hajråå!

Kommentarer
Postat av: Aggie

Jag bara alskar det har blogginlagget! Du sammanfattar allt sa bra, sa minnena kommer upp o jag inser hur fruktansvart kul vi har det! Men en sak bara, Jake ar min. Du ar dodens dod om du ror honom. FATTARU!

Love ya!

2011-05-27 @ 22:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0