Sunny California and Santa Cruz

Hej kära bloggläsare!

Sitter äntligen och skriver på min splitternya Macbook Pro, det kittlar i magen så go den är, jag är verkligen förälskad, dock fick jag ett antal bryt igår, hos Sofie, stackarn, när jag försökte förstå mig på den efter en hel livstid med PC, ojojoj, men fin är den :) Förlåt Sofie!
Det var längesedan sist, men jag var i Santa Cruz i helgen, bästa helgen sen jag kom hit måste jag säga, jag bara älskar den lilla surf-staden! Vi kom fram fredag kväll till MOTELLET, inte hotellet, som jag först trodde, men snåla som vi var bokade vi bara ett rum med EN queensizebed, vilket motsvarar typ en 130 säng, för tre personer.. haha. När vi kom fram till rummet fanns det två rum och tvåååå sängar, underbart! Vi öppnade en vinare och tog fram ostarna vi köpt med oss med tillhörande crackers.
Jag vaknar lördagen morgon av ett dånande ljud, det ÖSregnar, och då menar jag verkligen det, jag har aldrig sett så mycket regn i hela mitt liv. Toppenstart på våran heldag i somriga Santa Cruz. Vi åkte till ett jättemysigt brunchställe och käkade och vips, när vi efter typ två timmar gick ut igen var solen framme, och den var där för att stanna!
Vi shoppade och strosade runt i den lilla staden, kollade in alla heta surfare och drack kaffe och skrattade i timmar, okryddat!
Vi körde iväg till en liten italiensk restuarang vi fått tips om och bokade bord för kvällen, köpte en karta och en vinöppnare och åkte till hotellet för att göra oss snygga. Vinet satt fint efter en lång och händelserik dag kan jag säga och bättre skulle det bli!
Vi ringde en cab och gick in på en liten pub medan vi väntade på bordet. Maten var fenomenal och jag och Agnes beställde in en flaska Italiensk skumpa, fint ska det va! och dyrt blev det..
Vi tog en cab till bar gatan och gick väl till i princip alla ställen, vissa klubbar var riktigt bra för att vara en så liten oc soft stad! Jag träffade en amerikansk militär från Boston och vi åkte med honom på efterfest när klubben stängt, där blev det beerpong, och gissa vem som vann? Självklart jag!
Vi drack bira och käkade nån slice pizza och sen började nån koreansk tjej plötsligt störtböla så vi drog.
Söndagen började med att vi checkade ut vid elva, slängde in våra grjejer i bilen och mötte en gammal grek vi träffat dagen innan på gatan, han ville bjuda oss på brunch nere på bryggan i hamnen, jättetrevligt. Resten av dagen spenderades på den berömda Santa Cruz Broadwalk där vi åkte massa karuseller och skrattade tills vi fick kramp.
Vi gick längst stranden och hittade en resturang med terass där vi beställde varsin Coke och satt och solade och kollade in alla halvnakna beachvolleykillar på stranden, inte helt fel.
Vi åkte ut på piren och tog några sista kort och sen åkte vi mot San Francisco igen, då kom regnet tillbaka igen, efter en underbar helg med strålande sol! Vi stannade till på Burger King och jag kan stolt säga att det var första hamburgarmealet sen jag kom till USA. Gott var det!
På väg hem till Lafayette efter vi droppat Agnes åkte jag och Erika fel, vi kom till Richmond, ett getto där man aldrig ska stanna med bilen, risken för överfall och rån är svinhög sa min värdpappa när jag kom hem och berättade att vi stannat och läst kartan 5 minuter. Han blev likblek i ansiktet, haha.
Idag jobbade jag typ 11 timmar och jag hade fullt upp kan jag lova, bakade 50 pumkinmuffins så barnen har lite snacks, 2 chocolatechip banana bread, tvättade all tvätt, tjejerna hade playdate, städade hela huset, solade på skolgården med två rika hemmafruar och satt och nickade och log när de snackade på om alla Hawaii resor dom gjort och hur bra de nya bilarna går och vilken den bästa pedikyristen i stan är... listan kan göras lång!
Jag tog med mig kidsen och åkte hem, då var den vattenkrig i trädgården som gällde, svinkul, men det blev lite för seriöst i slutet, jag blev totalt dränkt av Alex som inte kunde sluta skratta av att se mig springa runt som en dåre för att ta lite skydd! Haha, man får bjuda på sig själv ibland, så är det bara!
Nu lyssnar jag på musik på en grym sida, www.pandora.com och har jag precis haft ett långt samtal med Sofie och pratat om livet och allt annat kul i våran amerikanska värld! Imon blir det en lång promme runt reservatet känner jag och en förhoppningsvis inte lite utmattande dag :)
Xoxo C
Santa Cruz Boardwalk
Erika och jag
Agnes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0