March 23th

YES! Igår hade jag en lyckosam dag, helt otroligt, jag vaknade 6.45 och insåg att det var idag jag skulle ha teoriprovet för att få Californskt körkort, helvete! Jag låg i sängen kvällen innan och läste körkortsboken i tre minuter, massa löjliga regler har dom men annars är det väl ungefär som Sverige skulle jag säga, förutom att måste ha mer uppsikt för andra idioter i trakfiken! Att ta körkort här är ett skämt skulle jag vilja säga, på uppkörningen kör man inte ut på freewayen och man kör väl i ca 10 min..! Allvarligt talat?! 16 år ska man vara, sen kan man sätta sig bakom ratten och åka ut på motorvägen i 65 mph!
I allafall, jag hann läsa teoriboken i 3 minuter kvällen innan men tänkte att, jag kommer ju behöva vänta på DMV i 3 timmar tills jag får skriva provet så det är ju luuuuugnans! Jag kommer dit, gratis parkering, turen börjar redan där, ställer mig i "kön" på två personer och väntar nån minuter, sätter mig och fyller i ett formulär och sen är det min tur, jag visar pass och körkort och betalar TRETTIOEN dollar för mitt körkort, och damen i kassan säger, bra ställ dig i kön där borta så får du ta ett kort och skriva ditt prov! Jag bara; va? asså, ska inte jag vänta lite först?!... haha, hon ba; nejnej, ingen väntan idag! OJ tänkte jag och ställde mig i kön.
Provet bestod av 36 frågor och man fick ha 6 fel, ångest!!! Jag fick 32 rätt och klarade det på första!!! :D fantastiskt!
Så himla skönt, jag hade räknat med ett fett failande eftersom att dagen började så stressigt och jag inte hade haft någon tid allt att plugga, lättnad!

Min macbook Pro blev dock inte så billig som jag trott, min värdmammas kontakt "scrued up" så jag råkade få 50% off ist för 15%! KOmmer väl kosta någon tusing mer men det är det värt, dock kommer den inte förrens ytterligare 3 dagar...!

I helgen blir det dock andra bullar, då blir det Santa Cruz med Erika, Sofie och Agnes, så idag ska det planeras!!

Xoxoxoxo

Kommentarer
Postat av: SOOOF

en update pleaaaaase

2011-03-29 @ 05:56:19
URL: http://sofiethorsells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0