Awesome.

Då var denna dagen avklarad, och fort gick det and Happy Birthday Justin!! Min värdpappa fyllde år idag så vi avslutade precis en underbar middag med oxfilé, stekt paprika, mushed potatoes och rödvin! Och kan ni fatta, jag lagade INTE maten?!! Vilken lyx, bara att slå sig ner och hugga in! Till efterrätt fick alla varsin "really fancy" cupcake, lovely!

Helgen var helt grym, i fredags gick vi ut, alla tjejer, först förfest hos en tysk tjej i hennes lägenhet i Orinda, sen cabbe till Walnut Creek och Lift, ganska nice men stelt ställe, inget bra dansgolv, så vi gick vidare, till nåt ställe jag inte kommer ihåg namnet på, gröna markiser hade de iaf! Riktigt bra med inte tillräckligt mycket folk så vi gick vidare till Redex, sjukt bra!! What an awesome night! Jag och Elin åkte hem tillsammans och sov i min stora gung-säng! Cozy.
På lördags morgon kommer Julia in och väcker oss, underbart!.. Jag kör hem Elin och börjar jobba 10.30 till 17. Skön arbetsdag men herregud vad igång jag var, jag rensade ut ALLA barnens leksaker och styrde upp deras rum, min värdmamma bad mig, som är så himla "organised" att göra deras rum "more cute", ett uppdrag jag mer än gärna tar på mig, jag får betalt för att göra något jag verkligen älskar! Haha, okej det låter sjukt men jag mår så bra av att organisera och rensa asså, ask my mom..!

Sofie svängde förbi vid 17.02 och vi åkte till Moraga och köpte kinamat på Chef Chao! På vägen hem ösregnade det och självklart död Sofies underbara Jeep från -96... den gick plötsligt inte att styra i en av nedförsbackarna.. haha, hon bara skriker till mig; DEN GÅR INTE ATT STYRA!?!? HALLÅ!!! haha, jag ba; va?... vad snackar du om? Sen kör hon av vägen och där stod vi, två hungriga svenska tjejer, mitt på en ganska vältrafikerad väg i Orinda.. herre! Självklart börjar regnet ösa ner och som pricken över i:t påminns jag av att San Francisco utfärdat tornadovarning i området, jaaaa!!
Dock hade vi turen på vår sida ändå, efter typ 5 minuter rullar en riktigt skogsmulle med världens truck upp framför oss och hjälper oss, först blev jag jätterätt och tänkte att det är precis som en skräckfilm, en gubbe stannar till och sen mördar han oss och tar våra väskor och kinmaten!! Så var inte fallet denna gången :)
Han var jättesnäll och sjukast av allt var ju att hans polare, en annan, astankad spritluktande skogsmulle rullar upp, framför oss och han var till och med bilmekaniker, så de kollar igenom motorn men hittar inget, så de bogserar oss till en skola i Orinda och sen körde den först mullen hem oss i sin truck, tack för det! I just love americans! Så hade ju en svensk ALDRIG gjort, bara stannat direkt och hjälpt till, på sin lediga dag!!

Efter några timmar (!) när vi äntligen kom hem till Sofie, åt vi våran mat och drack vårt vin, fantastiskt, vi satte på Mean Girls och åt cheese and crackers till det! Jag sov hos Soffan och fick hela täcket, hela natten, stackars Sofie..

Söndagen spenderades i Walnut Creek och bestod av lunch på Cheesecake Factory och shopping på Nordstom, vilket förövrigt är en av mina nya favoritbutiker, de hade Marc Jacobs, äntligen hittade jag min datorväska som jag drömt om så länge, jag såg den första gången när min fina lilla Lovisa Finnström, min systers bästa vän, kom hem från NYC med en! Oj vilken dröm, och snart är den min! Kanske en annan färg för min del, men jag måste ju bara ha ett fint skydd till min sprillans nya Macbook Pro! <3
Efter det blev det bio och The Adjustment Burue. Jättebra film verkligen, 4 av 5 toasters!

Elin och Sofie kom hem till mig på kvällen och vi kollade på en till film, kommer dock inte på namnet, jag åt sjögräs, Elin åt nötter och Sofie en macka! Jag bara älskar sjögräs!

Idag beställde min värdmamma våra Macbook Pros, ååh vad excited vi var!!! Vi hoppade i taket när hon avslutade samtalet med hennes "kontakt" som gav oss 15% rabatt på allt!! Jag fick min Macbook Pro 13'' för 6553 kr!!! Kan ni förstå!? Jag älskar att dollarn är så låg. Det gäller att investera nu.

I veckan ska det smidas planer för Santa Cruz med Erika och Agnes till helgen!! Jag kommer jobba på som vanligt och i helgen ska Julia och Tea ha sin Jungle Book Show, så himla synd att jag kanske missar det men jag ska be min värdmamma filma allt!

Här kommer lite bilder från helgen och förra veckan;

Xoxo




Min ängel Elin gör inbakad fläta på Julia inför skolan! Oj så fint det blev!



Alex på Cob Scout race! Han och hans röda lilla bil kom 5a!!



Julia kollar på racet från första parkett!



Mina fina ungar klär sig i grönt på St. Patricks Day!



Så söööööt!!



Snygga Josefine på stället med gröna markiser!



Jag, Josse, Tove och Julia



Elin och jag <3 haha...



Carro på Redex



Sofie, på väg in till Walnut Creek



Mumma, Sausage with Ricotta Pizza och Greek Salad! I love Cheesecake Factory



Jag och Sofie!



Erika gillar pizza, helst bara med smält ost, det är det bästa hon vet..! haha



Jag och Erika på väg in på Victoria Secret!



En kaffe på Starbucks



Walnut Creek



Och....DÄR stukade hon foten..! En bild Cheesecake är värt det!





Bio!!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

hallåå! Om du gilar avocado så har jag ett hett tips från Cheesecake: Avocado Rolls. UTSÖKT!

2011-03-22 @ 19:25:30
URL: http://malinhanny.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja, stackars Sofie. Det där med att bli den som inte får något täcke vet jag en hel del om..! Haha. Jag saknar dig min fina Cajjo och jag älskar att du har det så bra! Puss <3

2011-03-22 @ 20:34:42
Postat av: Caroline

Åh tack Malin, jag ÄLSKAR avokado! Lätt mitt nästa val på cheesecake, och du, du måste smaka Cubb salad, svin god!

Sara, HAHAHAHHAHA, jag döööör, Sofie fick verkligen smaka på det! Åh gud vad jag saknar dig älskling, vad kul att du läser mig blogg <3

2011-03-23 @ 05:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0