Skydiving and more fun in San Francisco!

Ja, hejhej! Vart ska jag börja? Veckan har varit minst sagt hektisk men också en av dem bästa sen jag anlände i januari!
Joakim kom i måndags och jag fick världens finaste paket, ett stor låda med 3 kg lösgodis, 3 deos, en bok, läkorol och kexchoklad! Vi åkte runt i Lafayette, satte oss på en av de finaste vägarna upp på hillsen och åt godis och pratade. Vi åkte till reservatet, Concord och Best Buy för att hitta en ny kamera till J och sen Cheesecake i Walnut Creek. En riktigt fin måndag helt enkelt!
Tisdagen spenderade vi i reservatet, efter jag jobbat, och sen hämtade vi upp Sofie och åkte och såg Hangover 2 på bio, sjukt rolig film för övrigt!
.
I torsdags åkte vi bort till Grizzly Peak i Berkeley men när vi kom upp på berget kom världens dimma in, inte okej!
Vi såg seriöst 1 meter fram och sen var det en vit vägg som var rätt så skräckinjagande! Vi satte oss på ett av utsiktsplatserna och pratade i 3 h! Jocke hann med sista barten hem med 3 min! flyt.
.
Nu känns det verkligen som jag bara skriver ner allt det som står i min kalender, men jag har så sjukt mycket att berätta men jag kan omöjligt skriva ner allt, då hade ni fått läsa tills imon! (vill inte utsätta någon för detta)
Fredagen var svinbra, jag fattade fortfarande inte att jag skulle skydiva på lördagen men jag hade fullt upp. Alex sista dag i skolan och detta skulle ju firas med playdate och god mat, som jag självklart stod för, och familjemiddag blev det. Jocke kom och vi åt allihopa min codfilé med potatis, kielbasa korv och sås (i en och samma panna)! Vi hade jättetrevligt och min värdpappa sa, efter middagen, att jag "means the world for them"! Så himla gulligt!
.
Vid 8-tiden bar det av till Santa Cruz för Chris, Joakims kompis, collegefest. Han examinerades dagen efter! Vi hade sjukt trevligt och jag lovade min värdmamma att komma hem vid 12, men det blev ju tyvärr inte så. Vi kom hem vid 2.30 tiden och jag däckade direkt - klockan ringde 6.00, lördag morgon, då var det dags för skydiving!
.
Fyfan vad trött jag var. Jag fyllde ögonen med clear eyes och käkade lite fil, sen gick vi ut och mötte upp Agnes och Erika. Det tog en timma och vi slapp gå igenom allt man måste göra innan eftersom vi redan betat av det förra veckan. Jag och Agnes höjde till 13 000 feet, istället för 9 000 och jag la till video, vilket jag är väldigt glad för, herregud vad sjukt det är att se allt efteråt, på film!
Dom kallade in oss och vi bytte om till våra, ytterst heta, skydiving dräkter, satte på oss selar, klocka och allt annat som skulle på och gick snabbt igenom höftövningarna som man måste göra när man hoppar ut ur planet. Jag var hela tiden lite smånervös, men inte alls som jag trodde jag skulle vara veckan innan.
Våra sköna instruktörer lurade ju såklart Agnes (hahahahaha!) asså jag dör lite när jag tänker på det, dom sa att hennes sele var en XL och att hon hade behövt S, men att som tyvärr inte hade någon mer, så Agnes blev jätteorolig och vände sig om och berättade för mig och Erika att den kanske kunde lossna, men i såfall så skulle hon få vara beredd på att instruktören skulle få hålla henne jättehårt runt axlarna. Hon fick sedan visa oss alla hur hon skulle göra, in case of, och satte händerna på mina axlar, sen skulle hon fälla ut armarna och och göra det upp och ner, snabbt! Haha, så jääävla kul, dom hade bara lurat henne, och ville se henne dansa, livrädd, som en kyckling, preciiiiis innan avgång! Haha, schysta killar :)
Jag hade en liten intervju med Kurt, min kamera man, och sen gick vi på det lilla, rödgula, planet och satte oss på rad! Jag började bli mer nervös när planet kom upp en bit i luften och man började inse att man verkligen skulle hoppa, rakt ut i luften, utan någon som helst vetskap om hur det skulle kännas, att skita i alla kroppens instinkter - "vad fan sysslar du med, sätt dig ner och lägg ner! hoppa inte, hoppa inte!!!" haha, nejnej, vi skulle upp på 13 000 feet och hoppa rakt ut.
Som tur var hade jag en jättebra instruktör och jag hade verkligen hur roligt som helst, från att jag satte på mig dräkten till jag kom ner på marken igen. Han hette Charles och var jättelugn och tydlig. Han visade hur man skulle lägga bak huvudet vid hoppet och hur jag skulle fälla ut fallskärmen och masserade mig tills några sekunder innan hoppet så jag skulle vara "helt avslappnad" haha.. Erika hoppade först, och det var nog där jag började bli lite smått skräckslagen, haha, man hörde bara "ready, set, go", och ett litet skrik, sen försvann hon bara och vi kunde inte se henne från planet! Så sjuk känsla. Efter henne var det mitt team, jag min kille på ryggen och kameraman. Vi hoppade fram och jag och Agnes bad en bön, jag hängde mig ut över kanten och tryckte fram höfterna, bak med huvudet och gung, gung, gung, lets goooo!!!!! Så hoppade vi. Det var det sjukaste, roligaste, bästa, mest underbara, jag gjort i hela mitt liv och jag kommer lätt att göra det igen, så fort jag fått ihop mer pengar!! Det var fantastiskt!
.
Jag flög i fritt fall en minut och när vi var nere på 6 000 feet drog Charles upp min arm och visade klockan, ett täcken på att det var dags att fälla ut fallskärmen. Jag gjorde som jag blivit tillsagt, hip, hip, slide up and pull, men jag hittade inte den oranga jävla golfbollen man skulle dra i , fick lite panik för en sekund och skrek "yooooou haaave tooo dooo iiiiit!!!" haha, han gjorde det, lätt som en plätt, som jag sen såg på videon, och pang så ryckte det till och vi bara gled fram och jag kollade med stora ögon ut över bergen och ängarna. Det var obeskrivligt! Jag ställde mig på hans fötter, vi rättade till selen och jag fick styra skärmen! Han gjorde lite loopar, vilket var det mest läskiga under hela hoppet, och vi landade perfekt nere på grusplanen! Asså, jag kan inte ens förklara hur bra det var, jag vill bara rekommendera ALLA att göra det :)
Vi var överlyckliga och adrenalinet var på max när alla landat. Vi tackade våra underbara instruktörer och de gav oss discount till nästa hopp!
.
Jag körde hem och vi stannade på Chows för brunch, klockan var bara 11 när vi var i Lafayette igen! Det blev blåbärspankakor och kaffe.
Jocke och jag åkte hem och chillade ett par timmar och sen åkte C1, Elin, Erika, Sofie, jag och Jocke och käkade på Cheesecake. Ojojoj, vilken kväll, vad hände egentligen? Haha, vi drack drinkar, shottade och hade riktigt trevligt, jag sov länge natten till söndag..
.
Idag vaknade vi vid 10, jag gjorde omelett med massa skinka och kaffe och efter det åkte vi in till SF och hyrde cyklar. Vi träffade Kat, från England, och hon hängde med oss över Golden Gate hela vägen till Sausolito, där vi stannade på en jättefin liten resturang precis vid havet. Vi åt världens godaste pizza och tog färjan över till Pier 39 vid 6-tiden. Vi var rätt trött i benen efter vår lilla tur kan jag lova och nu känner jag bara att jag kan somna när som helst.
Sally hämtade oss på bart-stationen och vi hämtade upp Jockes ryggsäck. Han är nu i Fremont och imon bitti åker han ner, längst Highway 1, till LA! Så jäkla nice!
.
God natt babes!
Min present från Jocke! <3
Vi körde lite innan bion!
Charles hjälper mig med selen!
Jag och Erika innan vi ska ut till planet
Intervju! (jag fattar fortfarande inte var jag sysslar med!)
Agnes ska precis dansa kycklingdansen, mycket underhållande!
"ojojoj, ganska högt här ja, hehe, jaaa... HEJDÅ, TJEJER, JAG ÄLSKAR ER HÄLSA MIN FAMILJ DET OM JAG DÖR!!"
friiii som en fågel!
ut med fallskärmen!
Jag och Charlie!
tre väldigt glada tjejer!
elgitarren på Lift!
Världens mest populära självmordsplats.
Sausonito!
Jag och Kat på båten tillbaka till SF!
San Francisco Skyline
full koncentration när svenskarna vinner Beerpong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0