Happy Swedish Midsummer!

ååååångest... ja, då var det TVÅ veckor sen sist och det har ju hänt en del sen dess.
Jag looovar, jag ska ta det i korta och inte allt för utsvävande drag! :)
Jocke och jag hade ytterligare en hel underbar vecka efter helgen med skydivingen och Golden Gate bridge cyklingen. Vi såg San Francisco och East Bay area (där jag bor), vi åkte till Stanford, som, för tillfället, är världens bästa universitet, hur man nu ska avgöra det och där gick vi runt i flera timmar och sen satte vi oss mitt på gräsmattan, men universitetet som vy och lyssnade på P3 dokumentär och åt muffins!
Under hela veckan och veckan efter det har det varit nästan 40 grader här ute och man har ju nästan smält bort kan jag säga!
Vi åkte till Grizzly Peak, jag jobbade lite lördagkväll och efter det åkte jag till Jocke, som checkade in på Lafayette Spa Hotel två nätter, och vi göttade och hyrde Limitless för 20 jävla dollar och beställde room service! Livet är fint ibland asså.
Söndag spenderade jag med mina älskade kusiner som äntligen kom hit, och vi åkte runt i Lafayette med deras hyrbil, sen körde vi till Walnut Creek och käkade på, ja, gissa fem gånger, CHEESECAKE FACTORY! Haha... dom älskade det iaf :) Det var helt underbart att få träffa dom igen, usch vad det kändes jobbigt att säga hejdå på kvällen dock, men till min stora lättnad kommer dom hit imon igen, en sista gång. Dom valde att stanna sista natten i Danville, som ligger, bara en liten bit härifrån, så att vi kan ses EN gång till!
Söndag kväll, efter kusinerna åkte tillbaka till city, åkte jag till Jocke på hotellet, även här sista gången!
Fyfan... vi låg och pratade hur länge som helst och somnade vid 3 tiden, jag sov där och körde honom till stationen i Emeryville på måndag morgon. Jag saknar dig redan kära Jocke! Tack för två fantastiska veckor!!
Jocke själv fortsatte sin 1 månads långa USA resa till Chicago, med Amtrak i 58 timmar (!).. haha, jag pratade med honom ett par gånger under resan och det gick fint, nu är han i NYC och träffar sin syster!
-
Jaja, jag hade ytterligare en ganska hårt men rolig veckan med barnen. Vi var i massa parker på dagarna och hade playdates på eftermiddagarna!
Jag känner verkligen att jag kommit familjen så himla nära nu och jag älskar dom verkligen. Min värdmamma är så sjukt rolig, hon älskade idén att vi kunde fixa ett annat körkort än våra egna när vi ska hyra bil ner till LA när Amanda och Sara är här. Hon ba; "thats great! go for it, I mean, I would do it, maybe Im not suppose to say it, as a hostmom but...!" I love you Sally!
-
I tisdags kom pappa och Pia, från Seattle och Björns bröllop! Så hiiiimla kul att träffa dom igen. Vi gick från Powells ner till Ferry och sen upp mot Fishermans Warf, sen tog vi en cabbe upp till North Beach och käkade på en jättemysig italiensk resturang! (pappa kommer för övrigt hit imon igen, samtidigt som kusinerna, en siiiiista gång, weei!!) <3
-
Fredagen blev ganska lugn och skön, Erika kom hit efter jag slutat och vi käkade min hemmagjorda sushi, åkte och satte oss på ett av hillsen här ute och kollade på solnedgången, drack vin och gick igenom veckan som varit och framförallt helgen som kom! Vi åkte in och mötte Anais, en fransk tjej som bor i Walnut Creek och gick på Bridesmate med henne och hennes date. Sjukt rolig film för övrigt!
-
Igår, lördag, åkte jag och Erika in till San Francisco tidigt på dagen efter lite mathandling på Safeway. Vi köpte blommor till våra kranas och öl, jordgubbar, mjölk, potatissallad och rostbiff! Nu ska midsommar firas, och det med pompa och ståt!
Vid halv 4 kom taxin och hämtade oss och vi åkte in mot Dolores Park i SF. Herrejävlar vad folk, vi fattade ju inte att Pride firades nere och runt om Dolores på lördagen. Haha, men men, det var ju bara kul, man skulle väl kunna säga att vi blev en liten turistattraktion. ALLA undrade var vi firade och om vi hade gjort våra kransar själva, och det kunde vi stolt svara JA på! Vi satte oss mitt på gräsmattan, som kryllade av halvnakna (även helnakna) gay/trans/hetro människor och dansade runt ett litet träd vi hittade.
Det kom massa människor, och bara hälften av dem var svenskar typ, jättekul!!
Vi drack, åt jordgubbar och dansade hela dagen. En helt perfekt midsommar, skulle jag vilja säga, för att ha firats, mitt i smeten, under den enorma årliga Pride-festival i de homosexuellas stad, San Francisco! <3
-
Idag var det fullt schema. Vi vaknade, ganska sega och gick ner på stan och käkade bruch, sen tog vi munin ner till Civic center och såg paraden. Så jävla grym. Jag har aldrig sett så mycket sköna och sjuka människor på samma gång. Många gick runt på gatorna helt nakna, vilket var ganska vidrigt, och gräs röktes överallt.
Alla sjöng och var glada och drack öl ur plastglas. Jag tog massa kort. Elin och jag sa hejdå till Sofie, Josse och Carro och gick ner mot Market och Powells för lite shopping innan Giants matchen! Det blev inte mycket för min del, bara lite ansiktskrämer och en duschkräm, det är ganska tomt i kassan nu...
-
Vi tog en cabbe ner till AT&T Park, Agnes, Erika, Elin och jag och ställde oss läääängst bort, precis vid havet, på våra ståplatser. Matchen höll på 3 timmar och Giants vann, självklart, igen!
-
Här kommer lite bilder
Svårt att välja på menyn.. :)
hemma hos mig, efter 6 månader hemifrån!!
Grizzly Peak
Pia och pappa i North Beach, San Francisco!! <3
min älskade lilla unge, ute på altanen, dricker "delicious carrot juice" och snackar och senaste kalasen och playdatesen som man INTE kan missa!!
Stanford University
Julia love i Moraga Park!
Solnedgång på ett berg i Lafayette!
Agnes gör sin krans!
'
jag och min älskade tuss-agnes!
Dolores Park
Björnen sover.. hahha
jag och Agnes gick iväg en sväng och hamnade i världens gay-gatufest!
PRIIIIIIDE!!!
sjukt heta bögar + en transa på flak, dansandes halvnakna!
GO GIANTS!!!!
Ha en bra veckan nu kära vänner! Kärlek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0