What a week!

Jag bara älskar Californien! Hade jag fått välja en plats på jorden att bo på, förutom älskade Göteborg, så hade jag valt San Francisco eller typ precis här, Lafayette, där jag bor. Det är så himla fint och jag går liksom runt och njuter bara av tanken på att vakna varje morgon till en ny dag med massa sol och klänningar och barn som kan leka utomhus (medan jag solar)!
I tisdags började jag halv nio, helt otroligt (!) och vid halv tio tog jag med mig ungarna och deras cyklar till Happy Valley school och mötte upp Elin och hennes kids. Dom cyklade runt som galningar allihopa medan vi satt och solade och åt minimorötter. Killarna hittade en liten bäck att leka i och tjejerna spelade "the bad princesses castle" en lek som jag och Julia kommit på, mycket underhållande!.... haha, den går ut på att jag, i vanliga fall, ska ligga ner på marken och spela död, och Julia är fyra olika prinsessor, ELAKA prinsessor, som förgiftar mig med giftiga drinkar, hela tiden! Som tur var, var Tea-Sloane i närheten, och fick rycka in som god, men ständigt döende, prinsessa. :)
Sally berättade igår för ungarna att dom på fredag, hela familjen, ska på cirkus. Det första Julia frågar är; "Is there any BAD princesses in the circus? Or do they at least pretend to be bad?!"
Haha, underbara unge! Det är det som är viktigast i livet för en liten 5-årig tjej just nu, det värsta hon vet är killar för övrigt, så fort det kommer en låt på radion med en kille som sjunger säger hon "SKIP CAROLINE! The boy-songs is the worst songs!"
Efter några timmar på Happy Valley åkte vi hem och då bar det av till San José och horsebackriding!!! Jag körde och Sally var min gps. Så himla kul, det var 28 grader och vi satt och sjöng hela vägen dit.
Barnen älskade att rida men mest av allt jag tror jag, jag var som ett barn på julafton!
Vi red någon timma och sen åkte vi vidare till The Great Mall. Ett enormt shoppingcenter i närheten av San José! Jag hittade tre klänningar, två BHar, en springtröja, en mysig stickad tröja och lite annat smått och gott! Vi åt mexikanskt och drack varsin islatte, barnen fick glass. Sen åkte vi hem och jag stod för middagen!
Igår blev det San Francisco city för hela slanten!! Ihh, jag kom ner helt yrvaken på morgonen och barnen hoppar på mig och säger att vi ska in till San Francisco, ojojoj vad glad jag blev, Sally hade styrt upp museeum (exploatorium, typ som Universeum), Golden Gate beachen och sedan ytterligare en shoppningrunda på Union Square! Hon droppade av oss och sen fortsatte jag ensam med ungarna på Exploratorium och standen. Jättemysig dag och så jäkla skön shopping med Sally på slutet, hon visade mig Macys och Marc Jacobs och jag var eld och lågor, det var paradiset! Dock hade jag knappt några pengar men jag fick se väskorna, dessa underbara väskor!
Idag var det lite svalare ute så jag styrde upp en "mealplan" för resten av veckan, som jag vanligt vis alltid gör på måndagar, men det har spårat, vem orkar tänka på matlagning nu? Vi är bara ute och gör saker dagarna ända känns det som! Jag gjorde min och Sallys favoritsoppa, broccoli, och sedan dem berömda Estercupcakes, med massa strössel, chokladägg och glasyr, barnen sken upp som solar när jag överraskade dom med min bakning! Vi dekorerade cupcakesen i typ en timma och resultatet blev slående!
Sen hade jag rast två timmar och åkte och solade lite hos Sofie, jag kom hem och tog med mig ungarna till McDonalds, en "special treat" så här på Spring Break! Jag åt min sallad medan barnen lekte i leklandet i en timma och tjugo minuter, soft, sen åkte vi hem och lekte Tickling monster, jag var monstret.
Jag jobbade tolv timmar idag, så nu äntligen har jag tagit mig en dusch, efter att ha somnat med Julia i hennes säng. Älskade ungar, vi sjöng massa svenska sånger innan dom somnade och jag låg samtidigt och kliade dem på underarmarna, mys!
En riktigt bra vecka har jag haft helt enkelt och pricken över I:t är att mina älskade vänner Sara och Amanda hittat biljetter nu!!!!! Och imon ska dom boka! Jag är lyckligast på jorden just nu!
Puss och kram på er mina goingar <3
Världens sötaste kille på horsebackriding!
Yey, sockerjuice, en favorit!
Vackert landskap, här red vi i en samlad trupp!
Stranden, en stormig med solig tisdag!
"Ruuuuuuun Aleeeex!!!"
Uppe på Cheesecakes balkong, Union Square!
Julia hade en show och jag filmade, mitt på Union Square, jag är inte den enda som ska bli skådis..
Yeah!
Ester cupcakes!
Xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0