Gifta sig för att få stanna, börjar bli lite sugen!

Hallå hallå, allt bra änna?
Jag har inte haft tid att blogga på ett tag, är ganska busy! Haha, har varit inne i San Francisco hela helgen, älskade San Francisco! Det var freeeeezing cold men kul hade vi. Jag och Erika tog gamla bettan in till city och plockade upp Agnes på Ashley, sen åkte vi ner till Marina för BBQ med ett gäng amerikaner, brasilianare och lite andra nationaliteter, mycket trevligt! Vi satt i solen och drack bira och pratade om allt mellan himmel och jord!
Brasiliansk BBQ blev det och Rooney stod för detta, vilken mäster kock! Kyckling med ris och bönsås.
Efter många timmar i trevligt sällskap nere i Marina gick vi till en pizza restaurang och käkade ytterligare ett mål, haha, gott. Sen gick vi den lååånga, kalla vägen till bilen som stod parkerad på andra sidan stan, typ.
VI åkte hem till Agnes, gjorde oss iordning för kvällen och tog en cabbe ner till Marina igen, Matrix och Eastside West fick kvällen bjuda på, bra musik, men oj vilken köttmarknad! Det får bli lite nya ställen nästa gång tror jag, mer classy!
På vägen hem köpte vi varsin Ben&Jerry's och tog en taxi hem, vi sov alla tre i Agnes säng, som sillar! Så skön syn när jag vaknade på morgonen, vi alla låg och skedade tätt ihop, det var så fruktansvärt kallt, så vad ska man göra?
Söndagen började med väntan, haha, väntan på att damerna skulle vakna upp ur dimman och återgå till det normala. Tog nån timma men efter lite läsning och FBande fick jag allt liv i dom (jag vaknar alltid så förbannat tidigt dagen efter!).
Vi körde ner och käkade en fenomenal brunch medan vi väntade på Sofie och hennes syster, på ett ställe som jag inte kommer ihåg namnet på, kan vara värt att minnas! Det blev home made ganola med massa frukt och sojamjölk, en kaffe på det! Sen blev det Goldens Gate Brideg och hiking, i Muir Woods National Park för att se Redwoodträden och vandra runt i den oslagbara naturen, jag vet att jag låter gammal, men herregud, det var så sjukt vackert!
Efter träden åkte vi raka vägen ner till Stinson Beach, ojojoj, massa surfare överallt, som testade sina kites inför tävling nästa helg! Mums.
Trippen tog inte slut där, nejnej, vi åkte vidare till Petaluma och en outlet som min kära värdmamma tipsat om, kom dit 35 min innan stängning men jag hann hitta två par shorts och en conversebag!
Subway på vägen hem men hemma var vi inte för ens två timmar senare! Bra helg!
Kollade på Black Swan med Nathalie Portman för några dagar sen, sjukt konstig film men sevärd, hon är bara så vacker asså!
Grizzly Peak i fredags efter mitt lilla, numera ganska vanliga, sjukhusbesök. Vackert!
Hela San Francisco och Oakland i bakgrunden!
Packning för min weekend i SFO, sallad till lunch, äpple, brillor, skinnjacka och min älsklingsväska!
Jag och fina Agnes!
The Marina
Erika och den eviga bohemen Tuffe A
Bira och pizza, kan inte bli bättre!
Ett Redwoodträd
Stinson Beach
Mina damer det, och gamla bettan!
Xoxo

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Härliga bilder! Gillar verkligen bilden på redwood träden :)

2011-04-14 @ 15:54:38
URL: http://mathildaaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0