Spring Break!

Självklart trodde jag att jag skulle få en soft vecka denna veckan för att barnen har spring break och min värdmamma sa att hon knappt skulle jobba i veckan, men det slutar ju med att jag såklart får 10 timmars dagar hela veckan, UTAN break! Sånt är livet, bara att bita ihop, jag hade ytterligare en underbar helg, denna gången i Staden med Stort S, San Francisco och också en fantastisk första dag på lovet, hoppas på en lika bra fortsättning!
Jag jobbade i lördags, det innebar inlämning av SUVen för en totalrengöring, gjorde jag så gärna kan jag ju bara säga, sen åkte jag till Target med ungarna för att köpa nya goggles och solkräm (100+, dom är rädda för solen här). Sen var den jobbdagen över.
Erika kom och plockade upp mig hemma en stund senare och vi åkte till Safeway, lämnade tillbaka filmer och hämtade upp Elin, sen bar det av in till staden, mitt älskade San Francisco!
Vi hittade tillslut en liiiiten lucka några blocks från Agnes och gjorde en snygg liten fickparkering precis bakom en stoppskylt, hade ALDRIG varit lagligt i Sverige, men vi är ju i möjligheternas land!
Vi mötte upp söta Agnes och vi började självklart drag igång de bredaste dialekter ni kan tänka er, det är lite så vi jobbar, oj vad kul vi hade! Efter tårar av skratt tog vi Munin ner till Powells och en cabbe till Victor, som bor lite längre upp vid Union Square, jag ångrar än idag att jag inte tog några bilder från hans tak, vi klättrade med skakiga ber upp där och kollade på utsikten, jag tror knappt jag beskådat något vackrare, solnedgång, skyskrapor och en orangerosa himmel!
Efter lite manekängande uppe hos Victor bar det av till Little Italy och the green streets, vi käkade på ett jätte trevlig italienskt ställe som bjöd på shottar och hade finaste tortellinin i stan! Agnes fick självklart ragg, den väl piercade servitören som vi alla trodde var fullkomligt gay, bjöd ut henne, på en annan italiensk restaurang, jag hade svårt att hålla mig för skratt kan jag ju säga. Vi hittade en "lyxtaxi" som tog fem pers för 20 dollar ner till North Beach, sjukt roligt! Massa klubbar och barer och vi dansade till allt stängde, sen blev det pizza och taxi hem till V. Vi käkade allihopa på hans golv och däckade sedan, Agnes sov i ett hörn på golvet..! Haha, fick ångest när jag vaknade och såg hur hon hade sovit, lilla snuttan!
Söndagen spenderade på San Fransiscos shoppinggator och i Dolores Park med alla håriga tjejer och öldrickande bögar med hundar och magellack! Skönt häng, jag bara älskar livet dagar som dessa! VI lyssnade på musik som folk spelande alla möjliga olika instrument runt om i parken och luktade på all marijuana som röktes, senare på eftermiddagen tog vi Munin hem till Agnes och tog bilen tillbaka hem till Lafayette, jag somnade i bilen, herregud vad trött jag var.
Jag kom hem till min underbara familj som ropade på mig så fort jag kom innanför dörren, och när jag kommer ner säger Julia "Caroline, I missed u the whole time, I went in to your room every minute and looked for u but u was'nt there, and now you are hoooome!!!!" Vi åt en jättegod middag och jag somnade som en klubbad säl.
Idag började Spring Break på riktigt och jag vaknar upp i morse och kollar mitt schema på mobilen, 10 timmar om dagen och torsdag tom. 12.. vad händer, jag som trodde att jag skulle vara ledig halva veckan typ..
Men men, what to do? Jag kommer nog få ett par roliga men intensiva dagar iaf!
Jag och Elin planerade hela måndagen tillsammans, jag började med att fixa all tvätt och frukost till ungarna, sen packade vi badkläderna och snaxet och åkte, mötte upp Elin och hennes cru och sen till Noah's Bagles! Där käkade vi en lätt lunch och fortsatte till Berkley och Lawrens hall of Sience.
Många sköna timmar spenderades där och ungarna var jätteduktiga. Jag och Elin satt ute i solen och tog kort och käkade morötter medan barnen lekte.
Efteråt åkte vi alla hem till Elin och badade hela eftermiddagen. Jag fick ligga i hela tiden för att vara nära om något skulle hända, medan Elin låg och solade..! :) Den stora poolen var fortfarande ganska kall och självklart skriker Tea från mitten av poolen, sittandes på en luftmadrass, att hon inte vill vara där ute längre, och att JAG såklart måste dra in henne, haha, så det var bara att hoppa i och "rädda" henne, när jag, i chocktillstånd pga kylan, kommer upp till ytan igen, har Tea redan kommit in till kanten av poolen igen! Tack Tea, du är allt charmerande du! :)
Vi hade alla en helt underbar och solig dag idag helt enkelt och imon blir det biking på Happy Valley School med mina och Elins kids och sen ska jag och min familj till San José och på horsebackriding!
Och lite bilder för er som inte orkar läsa mina långdragna vardagliga inlägg..
Agnes i Dolores Park!
Sofie med Julia och Elise, vi hade playdate allihopa i fredags!!
Sötaste Elise, som enligt Julia är "suuuper duuper cute!!!"
Julia har modevisning i mitt rum när Elin kom förbi, cool är hon!
Ungarna utanför Lawrens hall of Sience!
Ganska bra utsikt!
Min lilla tös!
Baybridge
<3
Alex i sina nya goggles!
Xxx C

Kommentarer
Postat av: Kusinvitamin Erik

Det är dom vardagliga inläggen som är roligast tycker jag, bilderna är ett härligt komplement! =) Keep up the good work och fortsätt njut! =D Puss

2011-04-05 @ 10:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0