April 24th

Ligger i matkoma efter min enorma "Asian Chicken Salad", utan kyckling, på Cheesecake Factory. Ska dock försöka skriva några rader om en fullbordad weekend off och en jobbvecka som gick så fort så jag knappt hann blinka.
Det var ett tag sen sist, jag vet, men jag har gaanska fullt upp här borta, barn ska skjutsas, det ska lagas mat, tvättas kläder, naglar ska manikyreras, fötter ska masseras, BMW 750 L i ska provköras (med Elin som chaufför), cocktails ska mixas, mat ska grillas och marineras och man ska stå för en jävla bra humor, som jag själv tycker att jag har.
Det är mycket nu.
Veckan började med en stressig men ack så bra måndag, tisdag blev en sen jobbdag, onsdag, motsatsen, jag slutade 3.45, helt sjukt! Jag hann med yoga två dagar denna veckan och skrev också upp mig på ytterligare en kurs, hör på detta, "Hiking for health" trodde i flera dagar att jag skrivit upp mig på "hiking for life" och sa det stolt till min värdmamma som fick sig ett gott skratt, och för denna kurs får jag hälften av mina 6 credits, fett värt. Man vandrar i 4 timmar varje torsdag mellan 9 och 1 och ser olika berg och stigar. Något som min kära far älskat, men jag själv känner mig måttligt road över detta.
Torsdagen spenderade i en park i Pleasent Hill men ungarna och Easter (grannes nanny) och hennes kids, riktigt gött, sitta och dricka iskaffe och prata om livet i tre timmar medan man kollar på ungarna som lekte för vilda livet.
I fredags var det playdate med Sofies barn och party hos Aaker/Smith som gällde! Jag och Elin jobbade till nio genom att servera barnen korv och pasta som kocken tillagat tidigare under dagen och sedan sätta dem framför en film i bion, soft, vi satt av två timmar genom att planera lördagen och Elins birthday party, hon har enligt henne själv, haft födelsedag hela veckan, också ett skönt sätt att tänka på sig själv.
Efter vi slutat på fredag kväll blev vi upplockade av Erika och åkte till CCF (cheesecake factory) för några glas. Trevligt!
Lördagen skulle självklart börja med en välförtjänt fotmassage/pedikyr och manikyr, innan festen. Vi åkte och handlade och satte igång med maten och alla förberedelser. Vi trodde ju självklart att det skulle bli sol och poolhäng hela dagen, men såklart blev det molnigt. Det gjorde dock ingenting, vi hade så sjukt trevligt hela kvällen och jag stod för matlagningen och alla cocktails skulle man väl kunna säga. Det bjöds på grillad pork och beef, klyftpotatis i ugnen och massa grillade grönsaker, bearnaisesås och en grym spenatsallad med mossarella, torkade cranberrys, pecannötter och hallonvinegrette.
Min dolda talang har också visat sig vara bartender. Jag blandade strawberry daquris, mojitos (grundat på Andys special MARGARITA recept) och strawberry mojitos! Sjukt gott blev det!
Jag och Elin däckade vid ett snåret och jag vaknade vid två och gick ner och la mig i teatern, oj så fint det satt med lite välbehövd sömn! Agnes kom över och vi hämtade upp Erika och åkte till Walnut Creek för lite shopping i nya Forever 21 butiken, fantastiskt, det blev till och med två omgångar, vi behövde en islatte efter första timmarna i WCs, numera, bästa butik! Lägger upp en bild på mina inköp!
Det blev som sagt en god och gigantisk sallad på CCF och nu ligger jag hemma i min säng och äter på en av mina chokladbunnys som jag fick av min familj i påskpresent i morse. Fick också en ljushållare med stenar med fina ord på engelska av dem, så himla gulligt. Julia skrev ett kort från hela familjen med; " I love you sooooo much Caroline, happy easter, xoxoxoxoxoxo, and Alex love you so much and mom love you and my dad love you (vänder sida) I LOVE YOU SO MUCH!!!" så jääävla söt är hon va, jag blev överlycklig!
Och min kära värdmamma fixade babysitter för nästa helg med, så jag slipper jobba lördagkväll, det innebär att jag kan hänga med alla tjejer till Santa Cruz och fira Agnes och Erikas födelsedag!!!!!! I LOVE U SALLY!
Xoxo
Elin och Josse väntar på mina fabulösa daquris!
Cheers!
Det ska grillas!
Min bebe har äntligen kommit hem från Boston!
fruktansvärd bild på mig men här är vi minus Jossan och Tove iaf :)
Mina Forever inköp i veckan nr 1
Nr 2, långklännigar, trosor, en tröja och blåa fjäderörhängen.
Agnes och Erika i WC
sov i bion i natt, Elin kom ner och väckte mig på morgonen och gjorde en svårslagen brunch till mig sen <3
Lunch i veckan , ärtsoppa med lime och sambal olek (ett svårslaget recept som min kära faster skickade till mig, görs minst en gång i veckan till mig och Sally!)
Vi hade hela helgen med Andys vrålåk (kusin Erik håll i hatten, det var en BMW 750 L i!!!!) <3
Jag och Erika vid poolen!
Skön parkering utanför Safeway
Påskpresenter + mitt underbara kort från Julia och resten av familjen!
Sist men inte minst, GRATTIS älskade Elin , för sista gången denna veckan, för imon är det ny vecka och då får det fan räcka med födelsedagar, och tack för ett oförglömligt birthday party :)

Kommentarer
Postat av: Emil Ahlström

Fan du ser ut att ha det riktigt bra, lite pics på en skön 7-serie gör ju inte saken sämre;) Allt bra eller? ha det fint;)

/Emil

2011-04-25 @ 11:07:14
Postat av: Caroline

Hahahaha, eller hur! jag älskar den bilen, den är fantastisk! Jag måste hitta nån man här inom ett år, som jag verkligen lyckas få omkull och som sedan vill gifta sig, då kan jag stanna för gott :) Livet är ganska fint här, men jag jag jobbar mycket...! 45 timmar i veckan! Helgerna är dock oslagbara! Hur mår du emil?? Allt bra hemma i Svedala? :D

2011-04-26 @ 03:26:07
Postat av: Emil

En sann gold digger;) Det kommer du ju lätt lösa, finns nog många villiga ska du se! Vad jobbar du med då, du får väl inte gå ut nu när du bara e 20?

Jo allt är bra, sitter och pausar lite i tentaplugg...har tenta i statistik imon;( sjukt segt, men vädret e ju helt underbart där...mycket hot guys i Cali eller?

2011-04-27 @ 16:17:04
Postat av: Caroline

Jag är au pair i Lafayette, utanför San Francisco och det finns alltid andra lösningar på sådana problem som att jag inte är 21:) Hur går det med plugget? Civilekonom va? Det finns hot guys, men dom växer inte på träd vill jag lova!

2011-04-27 @ 19:46:57
Postat av: Emil

Just det, men vad gör man som au pair då? lagar mat, passar barn typ allt hushållsarbete och lite därtill? Haha iof, klart du löser det;)...det går bra, tentan är avklarad och jag kände för att skjuta en människa mot slutet, grymt seg i huvudet jag blev....men du får ragga upp nån hotting och köra över honom som en bulldozer;)

2011-04-28 @ 16:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0